27 Mayıs 2012 Pazar

- MİCRİ-




Mayıs ayının bir çarşamba günüydü,
bol güneşli neşe dolu bir günü yaşıyordu küçük Eleta,
Bu küçük kız ülkenin kıyı kasabasında yaşlı dedesiyle yaşardı
Sıradan günler geçirirdi ,çok sevdiği Amo, adında tek bir arkadaşı vardı;
Zaten  çok arkadaş edinmeyi de sevmezdi küçük Eleta,
Dedesi her gün yaşlı arkadaş tayfasıyla balık avlamak için sabahın erken saatinde evden çıkardı;
Yine akşamın geç saatinde eli dolu torununa koşardı.
Zavallı ihtiyar adamcağız geçen  bahar ayında; tamda bu zamanlarda, hem kızını hem damadını yitirmişti.
Yine böyle bir günde balık avına gittikleri gündü,
Yaşlı dede üzgündü.
İşte o gün bu gündür
Tam bir yıl geçmişti ,evlatlarının ölümünün  üzerinden.
Onun için küçük Eleta,da her şeyin farkındaydı tastamam,
Çünkü sevgili dedesi ayrıntısız anlatmıştı ölümün  ne olduğunu.

...
Küçük Eleta, akşam üzeri bazen limana inerdi ,
hem dedesini karşılamak için , hemde yakın arkadaşı Amo,ile oyun oynamak içindi.
Yine bir akşam üzeri Güneş kıyıya vuran dalgalara günün  son sarılışlarını armağan ediyordu
görüşmek üzere ertesi sabah der gibiydiler, dalgalar ve güneş ikilisi.
Küçük Eleta, limana vardığında birden elinin üzerine bir şeyin  iriştiğini hissetti
Eleta, önce panikledi, gıdıklanır gibiydi de üstelik,
Şaşkınlıkla senin ne işin var burda ?dedi küçük kız
Ses yoktu...
Gülümsedi...:) senin adın ne bakayım?dedi Eleta,
Yine ses yoktu..
Küçük kız yineledi sorusunu .Adın nedir küçük ?
Sanki bir şeyler duyumsuyormuşcasına bir ses işitti  Eleta,
Yavaşça kulağını  elinin üzerine doğru eğdi
Adım Micri,dedi ince tiz bir sesle
Küçük kız şaşkınlık içinde,demek Micri ,diyerek yineledi
Evet dedi Micri,
Benim adım da Eleta,peki nerden geldin?
Hem sen küçüksün benim gibi ailen yokmu? dedi kız
Micri,küçük başını öne doğru  eğerek  dudaklarını  büzüştürdü ,yok dedi
Onları kaybettim; biz başka bir ülkeye gidecektik ama ben onları şu uzaklaşan gemide, gözden kaybettim. dedi Micri,
Gittim baktım ama gemide in cin top oynuyordu ,şimdide gemi gördüğün üzere demir aldı ki zaten artık orda değillerd
Ve döneceklerini de sanmıyorum çünkü hava kararınca genelde ağaç dalları yada çiçeklerde uyuruz biz.
Bunun üzerine küçük Eleta,çok üzülmüştü..
Üzülme dedi Micri'yi okşayarak
Hem biliyormusun benimde ailem yok dedi,
Yanlızca dedem ve  arkadaşım Amo,var
Ama sanırım ben daha şanslıyım, en azından onlar var ama senin kimsen yok şuan.
Genede üzülmemelisin dedi küçük Eleta,
endişeni anlıyorum ama artık bak ben varım ,hem dedem  seni görünce çok sevecektir eminim.
Micri,biraz olsun rahatlamış gözüküyordu ,nihayet uzun üzücü gün sona ermekteydi
Birden küçük Eleta, adının seslendiğini duyar gibi oldu
Çok geçmeden ses tekrar duyuldu Eleta..!Elata!
Bu arkadaşı Amo'ndan başkası değildi .
Nerdesin seni arıyordum tüm limanda? dedi tık nefes olmuşcasına Amo,
Şey dedi küçük Eleta, sana bir şey sorabilirmiyim ?
Tabii dedi...
__Micri ,ne demek?
__Micri, mi?
__Evet Micri?
__Bilmiyorum .Nerde gördün öyle bir şeyi ?

Eleta,gülümseyerek ,
__Görmedim ki kendisi söyledi,adı buymuş. dedi Amo'na sevgi dolu gözlerle bakarak
__Bilmiyorum,ona sorsaydın o zaman, ne anlama geldiğini.
__Eleta, arkadaşına heycanla arkasında sakladığı Micri'yi gösterdi
__Amo, bu bir kelebekkk.. nerden buldun bunu ?dedi, şaşkın gözlerle Eleta'ya bakarak
__Söylemiştim, ben bulmadım o geldi beni buldu.

__Ailesini kaybetmiş bende eve götüreceğim, dedem de eminim  çok sevecektir.

Akşam olmuş her yer uğur böcekleriyle dolmuştu.
Evlerden süzülen ışık huzmeleri sokak kaldırımlarıyla kucaklaşıyordu adeta
Küçük Eleta,eve gittiğinde dedesi henüz gelmemişti
o esnada sohbet etmeye koyulmuşlardı ... Micri'ile
Küçük kız ailesini nasıl kaybettiğini anlatıyordu Micri'ye
Micri'de kendi ailesini ve kardeşlerini..
___
Derken küçkük Eleta'nın dedesi ,ceviz ağacından yapılmış yadigar kulubenin kapısından
içeri süzülmüştü.
Zavallı adamcağızın  yaşı  neredeyse seksen küsürdü
Yaşlı bedeni  o koca cüsseyi  neredeyse zor taşıyordu sanki.
Her zaman ki gibi sevgi dolu yüzü gülümsüyordu
Boynuna atladı Elata, sarıldı dedesine bu akşam geciktin azıcık dedeciğim? dedi küçük kız.
Dedesi annesi ile babasını ziyaret ettiğini söyledi .
Ölüm yıl dönümü diye ,de ekledi öksüz ve yetim torununa bakarak
Eleta, içi titreyerek sordu dedesine
Onlar iyiler mi?
Beni özlemişler mi?
Cennettin kokusu, gül kokusu gibiymimiş peki ?diye dolu sorular sordu dedesine
Gece böyle akıp geçiyordu, sarımtrak yanan mum ışığı ile birlikte .
Odanın duvar kağıtları sarı elbise giymişcesine   dans ediyordu sanki
Pencereden gelen ılık rüzgar eşliğinde..
O ,esnada
Micri,  pencereden dışarıyı izlemeye koyulmuştu
Ailemi özlüyorum ,kimbilir şimdi neredeler ve  yaşıyorlarmı ?acaba diye düşündü umutsuzluğa kapılmışcasına..
Yaşıyorlarsa eğer mutlaka  onlarda beni arıyor olmalılar? diye kaygısı artarak düşüne duruyordu pencerenin  kenarında .
Evet Micri'nin ailesi ve kardeşleri de o esnada onu aramaktan bithap düşmüşler
Bir salıncağın asılı olduğu çam ağacında dinlenmeye koyulmuşlardı.

Küçük Eleta, o telaş ile
Micri'yi unutmuştu.
Üzüntüsünden sonra pencerede üzgün bir şekilde görünce
hemen dedesine durumu anlattı
Dedesi en son nerde kaybolmuşlar ise eminim yarın ailesi tekrar oraya gelip bakacaklardır,
dedi Eleta'ya sevgiyle bakarak.
O gece üçüde derin bir uykuya daldılar ,düş dolu uykuları giyiyorlardı ..
Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte dedesi balık avına çıkmıştı
Eleta, ise arkadaşı Amo, ile buluşup
Micri'nin en son ailesinin bulunduğu yere gidip tüm gün
Ailesinin dönmesini bekleyeceklerdi,
öyle de yaptılar..
Derken saatler su gibi akıp geçiyordu
öğleden sonra ılık bahar rüzgarının son demleri yüzlerini okşuyordu
O esnada Micri ,uzak koy'lara bakıp dalıp dalıp gidiyordu
ki birden gökyüzünden gelen tiz sesler  sarmıştı dört biyanı
Ve bir ses duyuluyordu, varla yok arası bir sesti bu
Micri..!Micri ..!
Geldik ,diyorlardı ..
Bu ses Micri'nin annesinden  başkası  değildi
Evet Micri'nin ailesi gelmişti .
İşte kavuşmuşlardı nihayet
Eleta,  ve Micri,  vedalaştılar ...
Artık mavi gökyüzünde küçücük nokta gibi kalmışlardı Eleta, Micri çin.
Vedalaşmadan sık sık gelmelerini söyledi Eleta,
Ama ne varki asla geri gelmeyeceklerdi
Çünkü kelebeklerin ömrünün kısa oluşunu Eleta, henüz bilmiyordu
Micri 'de söylememişti Eleta'ya  bilerek.
Zaten ailesinin acısı yeter diye düşünmüştü dün gece pencere kenarında
bir çok şey düşünürken bunuda düşündüğü gibi.

___________________Meral&Meri________23.05.12

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder